ciemny

D-Link “wymydla” się z obsługi Inteligentnych Domów

Siedziba D-Link, Kanada, Ontario
Siedziba D-Link, Kanada, Ontario (foto: JHVEPhoto – stock.adobe.com)

Tajwańska firma D-Link właśnie zapowiedziała całkowite wyłączenie usług dla aplikacji mydlink Home i mydlink Baby Monitor oraz powiązanych z nimi usług chmurowych.

mydelink Home - Smart Home Security Kit
Smart Home Security Kit (foto: dlink.com)

Lista urządzeń dla których D-Link kończy wsparcie:
DCS-935LH, DCS-8200LH, DCS-5010L, DCS-5025L, DCS-935L, DSP-W110, DSP-W215, DSP-W115, DCH-S150, DCH-S160, DCH-G020, DCH-Z510, DCH- Z112, DCH-G022, DCH-Z122, DCH-Z110, DCH-S220, DCH-Z120, DCH-Z310, DCS-700L, DCS-800L, DCS-820L, DCS-825L, DCS-850L, DCS-855L

Problem jest poważny ponieważ brak dostępu do aplikacji mydlink oznacza że zdalna konfiguracja, podgląd stanu i zarządzanie urządzeniami nie będzie już możliwe. Dotyczy to urządzeń Inteligentnego Domu takich jak między innymi czujniki temperatury, CO, sensory ruchu czy kamery.

Informacja o zakończeniu świadczenia usług
Informacja o zakończeniu świadczenia usług (źródło: mydlink.com)

Producent umożliwił zwrot wycofywanych produktów osobom które dokonały zakupu w czasie ostatniego roku co jak się wydaje wynika raczej z przepisów prawa konsumenckiego. Pozostali posiadacze ekosystemu D-Linka po nowym roku zostaną zmuszeni do zakupu i instalacji rozwiązań konkurencji lub prób samodzielnego rozwiązania problemu komunikacji z urządzeniami Inteligentnego Domu.

Czy zatem warto stawiać na wygodę inwestując w spójny system jednego producenta w zamian ryzykując w razie problemów utratę wszystkiego czy jednak lepiej nie doświadczyć tego w zamian inwestując więcej czasu w dobranie niezależnych składników instalacji? Jak zwykle każdy sam powinien odpowiedzieć sobie przed dokonaniem inwestycji na tak postawione pytanie.

Źródło:
https://www.mydlink.com/faq#id-topFAQ/ans-4242

Poprzedni wpis

Starlinki spadają z nieba

Następny wpis
Kai Yu

Płytka prototypowa Horizon X3 AI

Powiązane wpisy