Konrad Beckmann, entuzjasta technologiczny, postanowił zastosować mikrokontroler Raspberry Pi Pico w celu połączenia z konsolą Nintendo 64. Projekt miał na celu stworzenie interfejsu pomiędzy tymi dwiema platformami, korzystając w tym celu z portu kartridża konsoli.
Raspberry Pi Pico stanowi niewielki układ zaprojektowany przez Raspberry Pi Foundation, który może być wykorzystany w różnorodnych projektach – zarówno przez hobbystów, jak i profesjonalistów. Dzięki temu było ono idealnym wyborem dla Beckmanna, który chciał połączyć klasyczne i nowoczesne technologie.
W swoim projekcie Beckmann postanowił wykorzystać Raspberry Pi Pico do komunikacji z Nintendo 64 za pomocą portu kartridża. Użycie tego portu pozwala na wczytywanie danych z różnych nośników, co daje szerokie możliwość integracji przeróżnego oprogramowania z konsolą. Dzięki czemu użytkownik może korzystać z nowoczesnych aplikacji. Warto tu zaznaczyć, że takie połączenie umożliwiło uruchomienie najnowszej części The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, na konsoli, której premiera miała miejsce ponad 25 lat temu!
To nie pierwszy projekt, w którym Raspberry Pi Pico służy do połączenia ze starszymi konsolami. Wcześniej, mikrokontroler łączono na przykład z konsolą Atari. Jest to potwierdzenie wszechstronnego zastosowania tej platformy, która umożliwia tworzenie nieskończonej ilości interesujących projektów, również tych, łączących różne generacje sprzętu.
Konrad Beckmann z powodzeniem wykorzystał Raspberry Pi Pico w celu połączenia z konsolą Nintendo 64. Jest to świetny przykład na łączenie klasycznych i nowoczesnych technologii, aby spróbować stworzyć coś całkowicie nowego. Prosta i niewielka konstrukcja Raspberry Pi Pico sprawia, że mikrokontrolery te coraz częściej trafiają do rąk pasjonatów, którzy poszukują dla nich nowych, kreatywnych zastosowań.
Źródło: www.tomshardware.com